Sälj mindre och dubbla din försäljning

Alla säljer. Alltid. Men traditionella säljmetoder håller inte längre. Gör personlig försäljning till din starkaste konkurrensfördel när allt mer kommunikation sker digitalt. Fler och nöjdare kunder utan att det känns ”säljigt”, helt enkelt.

Alla företag har i grunden två huvuduppgifter som avgör deras framgång; att leverera det som säljs och att sälja det som ska levereras. Många företag är duktiga på sitt ”hantverk”, d.v.s. att producera och leverera sina produkter och tjänster. Skälet till att företagen inte går bättre än vad de gör – och här finns ofta enorm potential – är att de inte är lika bra på försäljning. Glädjande är att det inte handlar om talang eller medfödda egenskaper utan om kunskaper, attityder, vanor och beteenden.

Innehåll

  • 3 vanliga hinder som gör att försäljningen inte lyfter
  • Framgångsfaktorer – hur gör de allra bästa?
  • 7 steg som ökar försäljningen

Kommentarer

  • Ett fantastiskt bra seminarium. Jag har varit på så många säljseminarier – men du toppade.
  • Betyg på Johan Dahl som föreläsare på en femgradig skala = 10!!
  • Ordet försäljning fick en annan innebörd. Det blev inspirerande, lättsamt och enkelt.

För vem?

Föreläsningen passar dig som har kundkontakter och som vill utvecklas i personlig försäljning. 

Idag blev det frukostseminarium Johan Dahl och hans föreläsning “Sälj mindre och dubbla din försäljning!”. Det blev en mycket inspirerande morgon som gav full energi hela dagen! Jag kan verkligen rekommendera Johan då han både är underhållande och väldigt relevant.

Fredrik Fernlund

Digital Strategist