PERSONLIG FÖRSÄLJNING

Sälj mindre och dubbla din försäljning

Alla säljer. Alltid. Men traditionella säljmetoder håller inte längre. Gör personlig försäljning till din starkaste konkurrensfördel när allt mer kommunikation sker digitalt. Fler och nöjdare kunder utan att det känns ”säljigt”, helt enkelt.

Alla företag har i grunden två huvuduppgifter som avgör deras framgång; att leverera det som säljs och att sälja det som ska levereras. Många företag är duktiga på sitt ”hantverk”, d.v.s. att producera och leverera sina produkter och tjänster. Skälet till att företagen inte går bättre än vad de gör – och här finns ofta enorm potential – är att de inte är lika bra på personlig försäljning. Glädjande är att det inte handlar om talang eller medfödda egenskaper utan om kunskaper, attityder, vanor och beteenden.

Innehåll

  • 3 vanliga hinder för ökad försäljning – därför lyfter det inte ”på riktigt”
  • Framgångsfaktorer – hur gör de allra bästa?
  • 7 steg till att dramatiskt öka försäljningen – så här gör du!

För vem?

För dig som har kundkontakter – säljare, säljchef, kundservice, konsult, mäklare, företagare etc., och som vill utvecklas i personlig försäljning.

Kommentarer

  • Ett fantastiskt bra seminarium. Jag har varit på så många säljseminarier – men du toppade.
  • Betyg på Johan Dahl som föreläsare på en femgradig skala = 10!!
  • Ordet försäljning fick en annan innebörd. Det blev inspirerande, lättsamt och enkelt.